PKP LHS rozbuduje mijankę Huta Deręgowska LHS oraz wprowadzi automatyczne sterowanie ruchem na stacji Wola Baranowska LHS. Docelowo urządzenia pozwolą na sterowanie ruchem na blisko 100 km linii kolejowej. PKP LHS jako zarządca infrastruktury szerokotorowej podpisał umowę na wykonanie prac ze zwycięzcą przetargu – konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o. o. z Bytomia oraz Zakładów Automatyki Kombud SA.
– Dla naszych partnerów z Ukrainy PKP LHS stał się
jednym z kluczowych szlaków eksportowych. Dzięki podpisanej dzisiaj umowie zwiększamy zdolności przewozowe i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Poprawimy płynność ruchu, zapewnimy lepszą kontrolę nad infrastrukturą torową, co przełoży się na znaczną poprawę parametrów przewozowych dla naszych partnerów. To istotny element modernizacji infrastruktury, która zwiększa możliwości rozwoju ekonomicznego Podkarpacia oraz Lubelszczyzny – mówi Łukasz Górecki, prezes zarządu PKP LHS.
– To kolejny kontrakt, który realizujemy dla PKP LHS. Bardzo się cieszymy, że po raz kolejny nasza oferta okazała się zwycięska w przetargu. Poprzednie projekty zrealizowaliśmy przy bardzo dobrej współpracy
z Inwestorem, jesteśmy przekonani, że tak będzie również teraz, a zamawiający odniesie wymierne korzyści z realizowanej inwestycji – deklaruje Marek Nowak, Wiceprezes Zarządu PWiK sp. z o. o.
W wyniku przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym zostanie wyeliminowana konieczność pieszego ruchu podczas odprawiania pociągów, zwiększone zostanie bezpieczeństwo pracy, a czas przyjmowania i wyprawiania pociągów zostanie skrócony. Zabudowa urządzeń sterowania ruchem nowej generacji pozwoli także na zwiększenie przewozów oraz przeładunków na stacji, mijance i szlaku.
Inwestycja o wartości ponad 146 mln złotych obejmie budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Wola Baranowska LHS, budowę nowego budynku nastawni, a także zabudowę nowych komputerowych urządzeń srk. Na stacji zostanie przebudowany układ torowy, a elektryczne ogrzewanie rozjazdów zapewni niezawodność ruchu nawet w trudnych warunkach zimowych. Oprócz tego powstanie nowa droga dojazdowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz oświetleniem stacji.
– Naszym celem jest modernizacja całej linii szerokotorowej. Dzięki nowoczesnym urządzeniom będziemy mogli z wybranego miejsca sterować ruchem na całej trasie. Pozwoli to zapewnić naszym kontrahentom większe możliwości przewozów, szybki transport i najwyższą niezawodność dostaw. Co istotne, zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce komputerowe urządzenia sterowania zapewniają wysoki poziom niezawodności oraz bezpieczeństwa – dodaje prezes LHS.